Kontrola uma – Znak/značenje/(ne)znanje 5. dio – Promatrač i promatrano

Promatrač i promatrano

Dualistička shema postojanja kaže da postoji promatrač i ono što se promatra neovisno jedno od drugog. Međutim svaki priučeni kvantni fizičar ili duhovni aspirant ima informaciju u umu koja kaže da promatrač utječe na promatrano. Što sad sve skupa to znači:

shema

legenda

Promotrimo ograničenu svijest koja za sebe kaže da je osmerokut maslinaste boje. Kako se ta svijest identificira sa određenim kvalitetama promatranje iz tog dijela je zapravo promatranje kroz prizmu kvalitete. Osmerokut neće primjetiti nijednu kvalitetu koji on sam nema. Stoga on vidi samo onoliko koliko mu dozvoljava njegova ograničena svijest. Ali da ja ne pričam puno mislim da će vam Mooji mnogo bolje objasniti.

 

Ako je svijest izvor svega i sve što jest onda je „stvarnost“ koju gledamo očima i čujemo ušima proizišla iz te i takve svijesti. Jako ograničena svijest će projecirati jako ograničen svijet. Svijest koja vjeruje u smrt će u svijet projecirati smrt. Svijest koja vjeruje u odvojenost, natjecanje, rat, borbu, uspjeh, neuspjeh, cilj, ambiciju, postajanje, evoluciju, nacionalizam, državizam, sebe i ostale gluposti projecirat će u svijet točno to u što vjeruje. Najmoćnija stvar na svijetu je danas novac. Zašto? Zato što barem 80% čovječanstva vjeruje da im je novac neophodan za život i da ga trebaju.

Svijet je točno onakav kakvim ga mi u našoj svijesti napravimo. Što ograničenija, tuplja, tvrđa svijest to će svijet biti isti takav.

Već sam spomenio da um ima predefinirane postavke u vezi bilo kojeg što osobnog što javnog djela života i stvarnosti. Kompletan naš karakter je predefiniran uvjerenjima koja tako tvore našu stvarnost.

Priča iz kvantne fizike o tome kako su promatrač i promatrano povezani zapravo je malo drugačija. Oni nisu povezani oni su jedno, stoga će svaki um drugačije percipirati stvarnost jer ono što promatra je njegov odraz. Psihologija vrlo dobro zna da ono što mrzimo kod drugog zapravo ne dopuštamo sebi, a ono u čemu se divim drugom je ono što bi željeli ali mislimo da nemožemo ili ne zaslužujemo. Ako prema nekom nepostoji nikakav emocionalni sadržaj onda znači da nemamo nikakvih preduvjerenja u vezi sa tom osobom (neutralnost).

“Vinstone, samo discipliniran duh može opažati stvarnost. Ti vjeruješ da je stvarnost nešto objektivno, spoljno, što postoji za sebe. Ti isto tako vjeruješ da je priroda stvarnosti sama po sebi očigledna. Kad zavaravaš sebe misleći da nešto vidiš, ti pretpostavljaš da svi ostali vide isto što i ti. Ali ja ti velim, Vinstone, da stvarnost nije spoljna. Stvarnost postoji u ljudskoj svjesti i nigdje više. I to ne u svjesti pojedinca, koja može griješiti i koja, bilo kako bilo, brzo umire; samo u partijskoj svjesti, koja je kolektivna i besmrtna. Istina je ono za šta Partija kaže da je istina. Stvarnost se može opažati samo kroz oči Partije. To je činjenica koju moraš ponovo naučiti, Vinstone.“

“Ali i sama zemlja je samo zrnce prašine. A čovjek je sićušan – bespomoćan! Otkad on postoji. Zemlja je milionima godina bila nenastanjena.”

“Koješta. Zemlja je stara koliko i mi, ništa starije. Kako bi mogla biti starija? Sve što postoji, postoji samo kroz ljudsku svijest.

“Ali stijene su pune kostiju izumrlih životinja – mamuta, mastodonata i ogromnih gmizavaca koji su postojali daleko prije nego što se uopće čulo za čovjeka.”

“Vinstone, jesi li ti vidio te kosti? Razumje se da nisi. Njih su izmislili biolozi iz devetnaestog vjeka. Prije čovjeka nije postojalo ništa. Poslje čovjeka, ako on ikad nestane s lica zemlje, neće biti ničeg. Van čovjeka nepostoji ništa.”

“Mi vladamo životom, Vinstone, na svim njegovim nivoima. Ti zamišljaš da postoji nešto što se zove ljudska priroda, što će se razljutiti zbog naših djela i okrenuti protiv nas. Ali ljudsku prirodu stvaramo mi. Čovjek se može mjesiti do beskonačnosti. Ili si se možda vratio svom starom vjerovanju da će se proleteri ili robovi dići i zbaciti nas. Izbaci to iz glave. Oni su bespomoćni, kao životinje. Čovečanstvo – to je Partija. Ostali su van njega; nevažni su.”

George Orwell „1984“

Najproširenije znakovlje na svijetu koje programira naš um svakako su slova koja predefinirana određuju riječi. Riječi imaju predefinirana značenja i tvore rečenicu koja može biti ograničeno smislena. Budući da je svijest povjerovala u ideju da je jezik jedini mogući način komunikacije to je tome tako pa većina ljudi spremno kao iz topa odmahuje glavom na bilo kakav spomen telepatije, ili nekih drugih, za koje niti ne postoji izraz, načina komunikacije. Znak ima određeno značenje kojeg tvori određeni predefinirani pojam. Pojmiti nešto znači znati značenje pojma, dok nemati pojma znači neznati određena značenja znakova. U društvu se veličaju umovi koji imaju više pojma tj. bolje barataju sa značenjima i mogu efikasnije žonglirati između njih. Zdravorazumski zaključak govori da oni koji imaju više pojma su zapravo oni koji su najdublje programirani i uvučeni u igru referentno-dualističkih sustava.

Takvi „znalci predodređenih značenja“ su lideri/pastiri stada/laika čovječanstva koji pojma nemaju.

Laik izvorno znači Idiot.

idiot2 Inače kad već spominjem Layman znači i ne-klerik ili privatna osoba, tj, civil, građanin. Laik je također složenica od LAY-MAN. Lay je korijenski naziv za riječ LAW (zakon) stoga bi layman bio zakoniti čovjek il bolje rečeno čovjek podložan zakonu, što kako i znamo svaki građanin jest. Svak koji je građanin=civil=privatna osoba=laik=nestručnjak=idiot=onaj koji je podložan zakonu.

Recent Posts
Showing 6 comments
  • google mogućnosti
    Odgovori

    Kontrola uma u prksi: “Tko je Red John i zašto”?

    • google mogućnosti
      Odgovori

      *praksi

  • Kefa
    Odgovori

    Bok Dražene, vidim da ste si odabrali put duhovnosti i sretna sam što vas sretoh na njemu i s Vama blagovah. Zahvaljujem na Vašoj hrani i nudim meki desert iz ljubavi prema Putu, Istini i Životu, ili putu u istinski Život, kako si ja to u svom slobodnom prijevodu čitam i razumijem :)

    PRIJEPIS
    (na netu ima samo za kupiti :( iz knjige “Sadhana – put k sebi, navodi iz govora Bhagavana Sri Sathya Sai Babe (u prijevodu: Istinska Majka i Otac) sa str. 42., 110, 113 i 190 – djelomični citati, jer je svojevremeno ovdje postojala stranica o načinu djelovanja ovoga portala s motom prema riječima iz Njegovog nauka, a kojega sam u kometaru dopunila Njegovim riječima. Ne znam je li slučajnost, no više je ne mogu naći kao ni prvi dio ovoga Tvojega pisma, u kojem sam također ostavila primjedbu.

    Prvi znak duhovnog života jest nevezanost. Ako ste vezani, vi ste nepismeni barem što se tiče duhovnog učenja. To je abeceda sadhane (duhovnog načina života). Nevezanost mora postati dovoljno jaka da vas navede da se oslobodite osjetilnog ropstva. Samo nekoliko minuta razmišljanja uvjerit će svakoga u ispraznost zemaljskoga blaga, časti ili sreće.

    Unutarnja aktivnost mentalne svijesti i podsvijesti (citta) tj. njezin neprekidni uvid, što je osnovna upravljačka sila svih osjetila, pravo je značenje usmjerenosti unutarnje pažnje uma(pratyahara). Samo kada citta, ili cijela svjesna i podsvijesna građa uma spozna da je sve rođeno iz zablude (maya) i da mayasve podržava, povući će ticala iz osjetilnog svijeta i napustiti svoje sebično svjetovno ponašanje. Opća je priroda aktivnosti uma (citta) nestalnost, neodlučnost i nemir u traganju za srećom i mirom. Kada shvati da su stvari za kojima trči prolaze i besmislene, iznenadad se posrami i otrijezni. Tada počinje osvjetljivati svjesnost i pročišćavati je.

    Sljedbenik (sadhaka) koji je postigao taj stupanj promatra izvanjski svijet kao veliku pantomimu, njegov unutarnji uvid ispunit će ga takvim veseljem i zadovoljstvom da će zažaliti za svim uzaludno izgubljenim vremenom u izvanjskim aktivnostima i potrazi za osjetilnim užitkom. Dakle, izravna, oštra, na unutra jednousmjerena vizija aktivnosti uma (citta) spram sebstva (atman) prava je pratyahara (unutarnja jednousmjerenost pažnje uma spram Apsoluta u sebi).

    Gospod žuri prema posvećeniku (bhakta) brže nego što posvećenik žuri prema Gospodu. Za svaki korak koji vi činite Gospod učini stotinu prema vama. On je više od majke i oca. Podržava vas iznutra, kao što je spasio i podržavao tolike svece koji su našli vjeru u Njemu.

    Postoje dvije vrste stapanja s Apsolutom: stapanje uz pokret svijesti i bez pokreta svijesti.

    Pri stapanju uz pokret svijesti postoji trostrukost očitovanja: znalac, znanje i saznano. Kada se spozna da je znalac brahman, znanje samo također brahman i predmet saznanja isto brahman, tada više nema uznemirenosti ili aktivnosti; to je nirvikalpasumadhi.”

    brahman=Apsolut, apsolutna Svijest, bezimeni, vječni, bezoblični Apsolut, suprakozmički Duh, najviše Sebstvo, krajnje božansko, Jedno bez drugoga, Sveprožimajuće Univerzalno.

    Brahma= Bog-Stvoritelj, ime personificiranog Apsoluta, božanstvo koje potiče stvaranje univerzuma, ime jednog od hinduskog božanskog trojstva
    nirvakalpasamadhi=stanje savršene unutarnje smirenosti, stanje sjedinjenja s Apsolutom bez pokreta svijesti.
    nirvakaraparabrahman=bezoblični najviši apsolut (brahman), bezoblično krajnje Nespoznatljivo

    Unutarnji mir neće se spustiti na vas zato što u svojoj sobi imate uređaj za klimatizaciju ili mekano tapiciran stolac. To ne zavisi od bankovnog računa ili diploma koje ste sakupili. On može doći samo ako ste istjerali demona (danava) u sebi. Sve je prilika da se pokrenete, ako potaknete božansko da se očituje u vama.

    Odaberite jedno IME i jedan (ob)lik Boga za neprekidnu recitaciju (glasno izgovaranje) i kontemplaciju (razmišljanje, promišljanje o njegovim riječima i djelima), ali ne govorite loše o drugim imenima i oblicima. Ponašajte se poput žene koja se udala u veliku obitelj. Ona poštuje i služi sve starije u obitelji, ali njezino srce pripada mužu koga ljubi i cijeni na poseban način.

    Gospod ne iskušava čovjeka zbog šale. On nenagomilava na njeganesreću za nesrećom jer Ga to veseli. Ispiti postoje zbog odmjeravanja postignuća, davanja nagada i počasti. Morate moliti da vas se ispita, kako bi vaš napredak mogao biti ubilježen (potvrđen op.p.).

    A i Pavao u I Korinčanima 12; od stiha 31 do 13 govori o još uzvišenijem putu, a nama za sada ostaje tek VJERA u tu ISTINU o nesebičnoj, neuvjetovanoj, božanskoj LJUBAVI ili kako opet ja samoj sebi volim si prevesti zadnji stih: istinska vjera u ljubav, ili vjera u istinsku ljubav, po čijem naputku treba djelovati, koju si treba po Imenu prizivati i u sebi je očekivati, a ne joj se bez ikakovih ili stalno pogrešnim djelima i propustima, zalud nadati. Bok.

  • oli
    Odgovori

    U neznanju promatrač postaje ono što promatra a u mudrosti on je samo promatranje.

    • Kefa
      Odgovori

      Preljepo! Hvala!

  • eva
    Odgovori

    To je prava filozofija, ono što Mooji (i sad koju riječ da stavim, govori, svjedoči, fantazira, dokučuje, žonglira…).

Leave a Comment