Psihički poremećen ili iscjelitelj? – 2. dio

 In Duhovnost, Obrazovanje, Zdravlje

Prevela Niara

Alex: lud u S.D.-a, iscjelitelj u Africi

U svrhu testiranja svog uvjerenja, da u zapadnom svijetu šamansko gledanje na duševne bolesti, vrijedi isto kao i u domorodačkim kulturama, dr. Somé je pri povratku u Afriku u svoje selo, poveo sa sobom i jednog duševnog bolesnika. “Bio sam potaknut vlastitom znatiželjom, otkriti ima li istine u općenitosti, da duševna bolest može biti povezana (uzrokovana) s usklađivanjem sa bićima s drugog svijeta” – kaže dr. Somé.

Malidoma_02Alex je bio 18-godišnji Amerikanac, koji je pretrpio psihotični slom u dobi od 14 godina. Imao je halucinacije, bio sklon samoubistvu i prošao kroz cikluse opasno teške depresije. Nalazio se u duševnoj bolnici i primao puno lijekova, ali ništa nije pomoglo. “Roditelji su bili učinili sve, no bezuspješno. Više nisu znali što bi još mogli učiniti.”

S njihovom dozvolom, dr. Somé je njihovog sina uzeo u Afriku. “Nakon osam mjeseci, Alex je postao sasvim normalan“ – izvjestio je dr. Somé. Čak je bio u stanju s iscjeliteljima sudjelovati u poslovanju iscjeljivanja; sjediti s njima cijeli dan, pomažući im i potpomagajući ih u onome što su radili sa svojim klijentima … U mom je selu proveo oko četiri godine. Alex je ostao vlastitim izborom, a ne zato što bi mu još trebalo ozdravljenje. Osjećao se “mnogo sigurnije u selu nego u Americi.”

Kako bi svoju energiju uskladio s energijom bića iz duhovnog carstva, Alex je prošao kroz šamanski ritual izrađen za tu svrhu, iako je obred bio malo drugačiji od onog koji se koristi s Dagaara-ljudima. “On nije bio rođen u selu, tako da se primijenilo nešto drugo, no iako ritual nije bio doslovno isti, rezultat je bio sličan.” – objašnjava dr Somé. Činjenica da je usklađivanje energije bilo uspješno i izliječilo Alexa, pokazalo je dr. Somé-u da je veza između drugih bića i duševne bolesti zaista univerzalna.

Nakon obreda, Alex je počeo dijeliti poruke, koje je duhovno biće imalo za ovaj svijet. Nažalost, ljudi kojima je govorio nisu govorili engleski (u tom trenutku je dr. Somé bio otsutan). Cijelo je iskustvo međutim dovelo do toga, da se Alex upisao na studij psihologije. Nakon četiri godine se vratio u S.D.-e, jer je “otkrio da su sve stvari koje je trebao učiniti, bile učinjene i tada je mogao dalje krenuti svojim životom.”

Posljednje što je dr. Somé čuo, bilo je da je Alex na postdiplomskom studiju u psihologiji na Harvardu. Nitko nije mislio da će ikada biti u mogućnosti završiti preddiplomski studij, a kamoli završiti napredni stupanj.

Dr. Somé sažima o čemu se radilo kod Alex-ove duševne bolest: “On je bio dosegao stupanj hitnoće.  Njegova zadaća i njegova svrha su bili da bude iscjelitelj. Rekao je da nitko na to nije obraćao pažnju. ”

Nakon što je vidio koliko je šamansko gledanje dobro radilo za Alex-a, dr. Somé je zaključio da je stvar duhovnih bića, predmet/tema kako na Zapadu, tako i u njegovoj zajednici u Africi. “Ipak i dalje ostaje pitanje, da se odgovor na ovaj problem mora naći ovdje na licu mjesta, umjesto da se u potrazi za tim treba putovati preko mora. Tu bi morao postojati put, na kojem malo pozornosti izvan patologije ovog cijelog doživljaja, vodi do mogućnosti primijeniti podesni ritual da se pomogne ljudima.

Čežnja za duhovnom vezom

Zajednička nit koju je dr. Somé primijetio u “duševnim“ smetnjama na Zapadu, je bila “vrlo drevna zastala (blokirana) naslijeđena energija, koja konačno izlazi na van kroz osobu.” Njegova zadaća je onda da istražuje unazad, ići natrag u vremenu i otkriti što je taj duh. U većini slučajeva je duh bio povezan s prirodom, posebno s planinama ili velikim rijekama.

U slučaju planina, uzevši za primjer da objasni fenomen, “to je duh planine koji je šetao uz osobu i posljedično stvorio izobličenje vremenskog prostora, koje je utjecalo da je osoba uhvaćena u njemu. Ono što je tu potrebno, je spajanje ili usklađenje dviju energija, tako da osoba i planinski duh postanu jedno.” Šaman pri tome provodi određeni obred za ostvarivanje tog poravnanja.

Dr. Somé vjeruje da je tu situaciju vrlo često otkrio u S.D.-a, jer “većina tkanina ove zemlje je izrađeno energijom stroja (op. prev.: a ne rukama, kada ljudi u svoj rad utkaju svoje misli, osjećaje, predanja, priče …), a rezultat toga je odvajanje i odsjecanje od prošlosti. Možete bježati od prošlosti, ali se ne možete sakriti od nje.” Naslijeđeni duh svijeta prirode dolazi u posjetu. “Pri tome se ne radi toliko o tome što Duh želi, već što osoba želi” – kaže on. “Duh u nama prepoznaje poziv za nečim veličanstvenim, nešto što će život učiniti smislenim, pa duh odgovara na taj poziv.”

old_man_africanTaj poziv, za koji ni ne znamo da smo ga odaslali, odražava “jaku čežnju za dubokom vezom, vezom koja nadilazi materijalizam i posjed stvari i kreće se u opipljivu svemirsku dimenziju. Većina ovih čežnji je nesvjesna, ali, svjesno ili nesvjesno, za duhove ne čini bilo kakvu razliku.” Oni reagiraju na oboje.

Kao dio obreda za spajanje planine i ljudske energije, oni koji primaju “energiju planine”, pošalju se u planinsko područje po vlastitom izboru, gdje pokupe kamen koji ih pozove. Taj kamen donesu natrag na ostatak obreda i zatim ga zadrže kao pratioca; neki ga čak nose okolo sa sobom. “Prisustvo kamena čini/pridonosi puno u podešavanju sposobnosti poimanja osobe,” napominje dr .Somé. “Oni dobivaju sve vrste informacija koje se mogu upotrijebiti, tako da je to kao da su dobili neko opipljivo vodstvo iz drugog svijeta, o tome kako živjeti svoj život.”

Kad se radi o “energiji rijeke,” to biće pozove, idi na rijeku i nakon razgovora s duhom rijeke, pronađe kamen vode (ili u vodi) i vrati ga natrag za istu vrstu rituala kao s duhom planine.

“Ljudi misle da u izvanrednoj situaciji kao što je ova, mora biti učinjeno nešto izvanredno” – kaže dr. Somé. To obično nije slučaj. Ponekad je tako jednostavno, kao nošenje kamena.

Sveti obred – gledanje na duševne bolesti

Jedan od darova koje šaman može donijeti zapadnom svijetu, je ljudima pomoći da ponovo otkriju obrede/rituale, koji nažalost tako nedostaju. “Potpuno napuštanje/odustajanje od obreda, može biti poražavajuće. S duhovnog gledišta, ritual je ako će netko živjeti, neizbježan i nužan” – pisao je dr. Somé u ritualu: Snaga, iscjeljivanje i zajednica. (Power, Healing, and Community) “Reći da je ritual u industrijaliziranom svijetu potreban, je premalo rečeno. Vidjeli smo kod mojih vlastitih ljudi, da je bez toga vjerojatno nemoguće živjeti razuman život.”

Dr. Somé nije osjećao da se rituali iz njegovog tradicionalnog sela jednostavno mogu prebaciti na Zapad, tako da je tijekom godina šamanske rada ovdje, osmislio obrede koji zadovoljavaju vrlo različite potrebe ove kulture. Iako se rituali mijenjaju/prilagođuju prema pojedincu ili skupini sudionika, on smatra da u cjelosti postoji potreba za određenim ritualima.

Jedan od njih uključuje pomaganje ljudima da otkriju, da njihova nevolja dolazi od činjenice, da ih “bića iz drugog svijeta pozivaju, da surađuju s njima u činu liječenja.” Obred im omogućuje da izađu iz nevolje i prihvate taj poziv.

youth_festival_kids_smilingDrugi se obred treba povezati s uvođenjem/iniciranjem. U domorodačkim kulturama diljem svijeta, mladi se ljude kada dosegnu određenu dob, uvode u doba zrelosti / odraslih. Nedostatak takve inicijacije na Zapadu, dio je krize koju ljudi ovdje doživljavaju, kaže dr. Somé, tako da je zajednice potaknuo, da okupe “kreativne sokove ljudi koji su imali tu vrstu iskustva, u pokušaju da dođu na neku vrstu alternativnog rituala, koji bi barem počeo ostavljati trag u ovoj vrsti krize.”

Još jedan ritual, što govori o potrebama onih koji k njemu dolaze za pomoć, podrazumijeva izradu lomače. U krijes stave “stvari koje su simbol problema koje pojedinac nosi u sebi … To bi moglo biti pitanje bijesa i frustracije protiv pretka, koji je u nasljedstvo ostavio ubojstvo i porobljavanje ili bilo što, tj. stvari s kojima potomak mora živjeti“ – objašnjava on. “Ako se tome prilazi kao stvarima koje blokiraju ljudsku maštu, životnu svrhu osobe, pa čak i pogled na život, kao nešto što se može poboljšati – onda ima smisla početi razmišljati, kako taj zastoj preokrenuti u put/cestu, koja može voditi do nečeg što je kreativnije i ispunjavajuće. ”

Primjer pitanja s precima, dodirnut obredima osmišljenim od dr. Somé-a, što se odnosi na ozbiljne poremećaje u zapadnom društvu, upali u procesu “iskru prosvjetljenja“ u sudionicima. To su obredi naslijeđeni, a poremećaj na koji ciljaju, je masovno okretanje-leđa-precima. Neki od duhova koji pokušavaju izbiti na površinu (op. prev.: da ih se primijeti) – kako je ranije opisano – može biti “predak koji se želi spojiti s potomkom, u pokušaju da izliječi ono što nisu bili u mogućnosti učiniti dok su bili u svoim fizičkim tijelima.” *

Vogelstaemme_01“U slučaju da odnos između živih i mrtvih nije u ravnoteži, slijedi kaos” – kaže on. “Narod Dagaara vjeruje, da ako takva neuravnoteženost postoji, dužnost je živih da izliječe svoje pretke. Ako ti preci nisu izliječeni, njihova će bolesna energija proganjati duše i psihu onih, koji su odgovorni da im pomažu.” Obredima se usredotočuje pažnja na izlječenje odnosa s našim precima za oba specifična pitanja, kako pojedinog pretka, tako i većih kulturnih pitanja, sadržanih u našoj prošlosti (op.prev.: kao ratovi, pomori od zaraza i sl., što ostavlja teško energetsko nasljeđe). Dr. Somé je vidio da se pri ovakvim obredima, događaju izvanredna ozdravljenja.

Primanje svetog rituala kao pristup duševnoj bolesti – umjesto da se prema osobi odnosi kao prema patološkom slučaju – daje osobi koja je pogođena –a doista i zajednici u cjelini –priliku da počnu na to gledati također s te točke gledišta, što dovodi do “cijelog izobilja mogućnosti i inicijative provođenja obreda, što može biti vrlo, vrlo korisno za sve prisutne“ – navodi dr. Somé.

Slika iznad: naslovna stranica knjige: Ken Carey: Vision, Ch. Falk Verlag, 1987

* Misli se pri tome da nasljednici poravnaju neizvršeni dug predaka prema nekome. Možda su nekome ostali dužni ili nešto obećali, dali zavjet, o čemu nije znao niti jedan drugi član obitelji?; da traže oprost od obitelji koja je npr. pretkovom krivicom pretprila štetu ili im pruže pomoć bilo kakve vrste. Možda se dogodilo nehotično ubistvo?; ili da izliječe recimo neku tjelesnu bolest koja im je ostavljana u nasljeđe (npr. kao „nasljedne bolesti“ ,poremećaj rada u nekim organima i sl.), jer duša predaka – koja sada iz drugih dimenzije ima jasan uvid u uzroke svih djelovanja – traži izvršenje pravde, smirivanje uzburkanih energija i ponovnog uspostavljanja božanskog reda i mira.

http://malidoma.com

Izvornik:
http://www.danielleserret.info/stephanie-marohn-what-a-shaman-sees-in-a-mental-hospital/

Psihički poremećen ili iscjelitelj? – 1. dio

Recent Posts
Showing 2 comments
  • yam
    Odgovori

    energetska(duhovna) opsjednuća,astralni priljepci ,vampiri, sva ta nepoželjna družba se llako može očistiti mikrokozmičkom orbitom (kotač života ,zakona)iz tradicije taoizma.Samo da napomenem da mi se čini da je i Isusova molitva Oče naš zapravo skrivena tehnika mikrokozmičke orbite.
    OČE NAŠ(15cm iznad glave,aureola,osobna zvijezda;spuštanje na tjeme Bai hui)
    KOJI JESI NA NEBESIMA(treće oko ,ajna,plaavi biser,1cm iznad obrva usredini)
    SVETI SE IME TVOJE(grkljan)
    DOĐI KRALJEVSTVO TVOJE(srce)
    BUDI VOLJA TVOJA(solarni pleksus)
    KAKO NA NEBU TAKO I NA ZEMLJI(pupak)
    KRUH NAŠ SVAGDAŠNI DAJ NAM DANAS(2cm ispod pupka,hara,donji dantien)
    OTPUSTI NAM DUGE NAŠE KAKO I MI..(pubična kost,simfiza)
    NE UVEDI NAS U NAPAST NEGO IZBAVI OD ZLA(perineum,anus)
    AMEN(podizanje energije uz kralježnicu do tjemena)
    Ovako se zapravo moli oče naš;cijelim bićem,tijelom i totalnom svjesnošću sebe i boga.Nemojte praviti razliku veliku između sebe i Boga jer Bog je postao ti koji jesi,samo se valja sjetiti.

  • Prijatelju
    Odgovori

    Kao netko tko je prošao more metafizičke, okultne i istočne “mudrosti” kao brata te molim okani se ljudske mudrosti.. čitaj Sveto Pismo ponizna srca i primiti ćeš razumijevanje, znanje, Istinu i Život direktno od Kreatora putem Duha Svetoga. Isus je doista Onaj koji tvrdi da Jeste. On nije metaforički skriven okultan put čovjeku da djeluje u svojoj snazi.. već Božja Sila, Božja Milost darovana čovjeku da stigne onamo kamo je nemoguće da stigne u svojoj vlastitoj snazi. Svojom snagom ne možemo do Boga, ali Bog nam daruje Svoju Snagu i poziva nas K Sebi. Sve što je potrebno je ponizno i zahvalno primiti Božji Dar Milosti. Dar Života. Ponos pred Bogom, djelovanje u vlastitim snagama je đavolji put smrti i propasti.

Leave a Comment

Napišite traženi pojam i stisnite Enter za traženje